Sorry, dit evenement is niet meer beschikbaar
t/m 16 april

Kasteel Cultureel - YANG YANG CAI (Young Pianist Foundation)

Landgoed Kasteel Keukenhof
Keukenhof 1
2161 AN Lisse
Plan je route

vanaf jouw locatie

Het concert van de Young Pianist Foundation belooft met de komst van Yang Yang Cai heel bijzonder te worden.

Yang Yang Cai (1998) is een van de grootste pianotalenten van haar generatie, geprezen om haar verfijnde, esthetische vertolking en technische beheersing. Ze begon op vijfjarige leeftijd met pianolessen en werd op haar tiende aangenomen in de klas van Jan Wijn, bij wie ze ruim tien jaar studeerde.

In 2019 behaalde ze haar bachelor aan het Conservatorium van Amsterdam, waarna ze doorstudeerde aan de Imola Piano Academy bij Enrico Pace en, opnieuw aan het Conservatorium van Amsterdam, bij Frank van de Laar. Zij behaalde door de jaren heen verschillende belangrijke prijzen, waaronder in 2013 de eerste prijs in de Junior Finale van het internationale Young Pianist Foundation (YPF) Concours.

In 2017 verwierf zij de Classic Youn…

In 2017 verwierf zij de Classic Young Masters Award en in 2019 is Yang Yang uitgeroepen tot de grote winnaar van de prestigieuze Grand Prix Youri Egorov in de internationale YPF Piano Competition. Yang Yang heeft inmiddels gespeeld in diverse belangrijke concertzalen waaronder het Concertgebouw Amsterdam en het Muziekgebouw aan ’t IJ. Ook heeft ze diverse keren opgetreden in de tv-programma’s DWDD en Podium Witteman. Met violist Shin Sihan en cellist Alexander Warenberg vormt Yang Yang het succesvolle Amsterdam Piano Trio.

Bij dit concert speelt ze het volgende programma:
Mozart - Rondo in A, KV. 511
Chopin - Valse Op. 42 no. 5