Musea, kunst en cultuur in de Duin en Bollenstreek

Ben je kunstliefhebber, schattenjager of ontdekkingsreiziger? In de Duin en Bollenstreek kom je volop aan je trekken! Je vindt er musea over de meest uiteenlopende thema's, zoals bijvoorbeeld tulpen, strips, voedsel, oorlog of ruimtevaart. Verrassend, leuk én leerzaam voor jong en oud - ook bij stralend zomerweer zijn ze een bezoekje waard!

Ontdek bekende en onbekende kunst in de vele galeries. Geniet van film, theater of concerten. Of bezoek de eeuwenoude landgoederen en kastelen in de streek. In de dorpskernen tref je trouwens ook nog talloze fraaie historische monumenten.

Ontdek onze musea

Bezoek onze galeries

Tentoonstellingen

In onze agenda vind je vele tentoonstellingen - al net zo divers als onze musea en galeries zelf. Stap tijdelijk in een andere wereld, ontdek boeiende historie, bijzondere kunst en artistieke creaties, spannende wetenschap of leer meer over de achtergronden van onze wereldberoemde bloembollencultuur.

Of je nu een kunstliefhebber bent, een geschiedenisfanaat of een nieuwsgierige geest bent op zoek naar een unieke ervaring, onze tentoonstellingen hebben voor elk wat wils.

Bekijk in de agenda wat er nu te ontdekken is

Theater en concerten

De Duin en Bollenstreek biedt een breed scala aan theatervoorstellingen en concerten die je niet wilt missen. Of je nu van drama, muziek of komedie houdt, van de grote bekende namen of juist van onbekend en aanstormend talent, laat je meevoeren door de bijzondere sfeer van onze theaters en geniet van de vele culturele hoogtepunten.

Voor onvergetelijke podiumkunst kun je terecht in Theater de Muze in Noordwijk, Theater 't Onderdak in Warmond en Theater Floralis in Lisse. Op diverse locaties worden daarnaast nog klassieke concerten georganiseerd.

Veel voorstellingen in de theaters zijn gewild. Voorkom teleurstelling en reserveer tijdig je plaatsen!

Binnenkort in de theaters ->